lördag 28 augusti 2010

El Stockholmo!

Okej, jag vet. Jag är SÄMST på att blogga! Men jag måste, måste börja skärpa mig för nu skriver jag för att uppdatera familjen också nu när jag flyttat till Stockholm. Morsan kommer säkert bli glad över att veta vad hennes lilla dotter (jag är ju inte liten längre, jag är 21 år!) håller på med 60 mil från hennes hök-ögon. Mamma, jag kommer att klara mig haha!

Men iallafall så kom jag fram till Stockholm igår runt kvart över 12 och Tingis och Yaou var så snälla som kom och mötte upp mig. Eftersom jag inte ätit något på hela dagen så gick vi till Jensens och åt innan vi åkte till studentrummet. Väl framme vid studentrummet sen så fick jag en smärre chock över hur dammigt det var. Det slog dock inte kylskåpet! Jag praktiskt taget DOG när jag öppnade den. De förra hyresgästerna hade glömt några clementiner därinne och eftersom ingen kollat därinne på typ en månad så var det helt mögligt inne i kylskåpet. Det var synd att jag inte tog kort på det så kunde ni ha lidit med mig också, haha! Det var seriöst det äckligaste jag varit med om hittills! Den luktar fortfarande även efter att jag rengjort den :(

Så hela dagen igår tillbringades med att städa, städa och städa. Så mycket damm oh mi lord! Bilder kommer på söndag då jag råkade lämna kamera-sladden hemma. Päronen kommer bila upp med resten av mina grejer då :) Middag fick bli cup noodles. Är jag inte helt mobbad? xD
Jag vaknade idag och tänkte att jag var tvungen att äta nudlar till middag idag igen men så ringde en gammal vän till mig och ville träffas så vi bestämde oss för att äta middag tillsammans också. Yay! No cup noodles for dinner today! Ha!

Så vi gick till en asiatisk restaurang som hette Pong och det serverades en very delicious buffé! Var allt från dim sum, sushi och massa massa thailändsk mat såsom glasnudel-sallad och green curry which i LOVE och till dessert fanns vaniljpannacotta och mörk chokladmousse. Yum yum!

Så för att sammanfatta och avsluta allt så måste jag säga att jag trivs bra här även om jag nu kan känna mig lite ensam utan familj och mina kära vänner i Götet. Längtar lite tills skolan börjar faktiskt så jag får komma ut lite mer. Nu ska jag sluta tjata iaf! Ni får ursäkta det här bild-lösa och långa inlägget. Snart, i promise you!

Godnatt allesammans!

1 kommentar:

Sophia sa...

Väntar spänt på nästa inlägg ^___~