tisdag 31 augusti 2010

Första lektionen

Idag hade jag min första lektion i koreansk historia och politik. Vi började med vad vi skulle gå igenom denna terminen och vidare till historian från början till 1900-talet när Korea delades i två osv. Oh lord, rena sömnpillret säger jag bara! Inte för att det ointressant men han liksom småstammade och tappade tråden och var allmänt tråkig. Sen ska vi tydligen snacka om politik, ekonomi, geografi och klimat...what the frap, jag trodde det var en språkkurs jag anmälde mig till, haha!

Sen är jag tydligen ledig tisdagar och fredagar men jag kan ju verkligen inte sitta hemma de dagarna! Jag måste nästan skaffa ett extra-jobb eller nåt för att fördriva tiden känner jag. Nån som har något att rekommendera? :D

I det gemensamma köket har vi ju varsin spot där vi kan lägga våra grejer i och någon hade lagt massa grejer på min plats. Så igår skrev jag en lapp där det stod att jag skulle slänga alla grejer som stod på min plats om ingen tar bort det nu. Lämnade det inne i kylskåpet på matlådorna och nästa dag så var grejerna borta hoho! Dessutom så hade det kommit en städerska som städat köket också! Spisarna var helt rena, golvet var skurat och massa grejs. Happy happy! Nu kan jag ändå laga mat där utan att vara helt äcklad. Min päron var här och lämnade resten av mina grejer i söndags också så jag tog mamma till en liten runda i köket. T.o.m hon blev helt avtänd när hon såg köket. She was like: Omg...even i wouldn't want to cook in this kitchen...

Så nu sitter jag och funderar på vad jag ska göra till middag idag. Har inte ätit riktig mat på länge känns det som haha. Ätit cup noodles och smörgåsar varje kväll typ eftersom jag inte vågat gå in till köket. Men nu när det är lite renare så kan jag iallafall börja laga lättare mat :D Får bli makaroner med köttbullar hoho!

Hej så länge! Love/J

Inga kommentarer: