lördag 28 augusti 2010

Ont det gör ont...

...i plånboken. Haha! Trodde att det skulle bli en helt mobbad dag idag men min farbror ringde och sa att hans vän kunde skjutsa mig till Ikea och Media Markt idag eftersom jag sagt att jag ville köpa skrivbord och TV. Så vi åkte till Ikea först och inhandlade lite köksgrejer cuz damn! Jag tänker aldrig aldrig aldrig ALDRIG använda det gemensamma kökets grejer. Allt såg så skabbigt och smutsigt ut. Spisen såg ut som ingen rengjort in decades, var lite disk här och där och de förra hyresgästerna hade lämnat kvar grejer i kylen och i skafferiet. Kan inte fatta att två tjejer kan vara så slarviga. Kineser till och med! Jag väntar tills mamma kommer imorgon så att hon kan hjälpa mig städa undan. Låter som en värsta neatfreak men jag är superpedantisk när det kommer till kök och toalett. Tänker inte använda något annat än spisen och vattnet i det köket. Ska ta kort någon så får ni se.

Senare åkte vi till ett ställe som hette Heron City för att köpa TV. Blev en liten Grundig 22" för 2790 kr. Den är rätt fin :) Men har som sagt slösat lite för mycket idag så det kommer bli cup noodles ett tag framöver, haha!

2 kommentarer:

Mikke sa...

haha heron city vi körde förbi där xD ser ju sjukt coolt ut :P, tror vi körde förbi pong också när vi skulle käka igår xD

Susanne sa...

Hoppas du inte blir som en sticka av all cup noodles, hehe! D var roligt att läsa din blogg! Ha d så bra i storstaden ;)!