torsdag 16 september 2010

Galbi....nom nom nom

Heello people!

Vet att jag har varit superseg med bloggen, you'll have to forgive me! Will make it up with a superinlägg...typ, haha! Håller på och gör my korean homework just nu. Ska försöka läsa historie-häftena sen också men dem är så sjukt tråkiga så jag får se vad jag gör, haha! Hade föreläsning idag om det delade Korea och läraren var såååå sjukt tråkig! Verkligen skjut mig tråkig är han! Han står på samma position hela tiden, småstammar och har en monoton ton när han snackar. Höll nästan på att somna. Går verkligen inte lyssna på honom.

Mina klasskamrater däremot är jätteroliga och jag har verkligen bondat med många. En adopterad korean, isländare och två lika whacky svenskor som alla är lika crazy som mig när det gäller k-pop och k-dramas. Brukar vara jag, de och Mikke som umgås tillsammans. The cool gang *host host* hahaha. Känns så wierd att prata om asiatiska kändisar med svenskor men samtidigt jätteroligt. Jag brukar ju småspazza och skrika lite smått och börja sjunga när jag hör koreansk pop och jag kan säga att det är skitroligt att nån annan också kan sjunga med mig, haha!

I lördags hade vi en korean dinner och movie night hemma hos en klasskamrat och det var supermysigt! And looooooord var det god mat! Jag dregglar nästan vid tanken på det grillade köttet. Så mört, saftigt, välkryddat....okej nu drömmer jag mig bort här va! Lite bilder kommer upp.


Bild 1. Kimbap - typ korean sushi
Bild 2. Galbi - Grillade revben....så gooottt!!
Bild 3. Chapchae - Typ risnudelsallad med biff


Bild 4. Namul - Kokt spenat i nån blandning med sesamolja, risvinsvinäger...and something else.
Bild 5. Min tallrik av goodies nom nom nom ^^

Oh! By the way, har äntligen hittat min klänning efter allt strul. Började med att the delivery-man inte kunde komma in genom porten eftersom att det var låst och jag visste inte vad som hade hänt med mitt paket då när jag fick reda på det. Så jag ringde det brittiska företaget som hade hand om the delivery och efter en massa phonecall så fick jag reda på vart det var nånstans men inte riktigt ändå för hon i telen hade så grötig brittiska. Så jag gick runt och oroade mig men som tur så kom ett avi och jag stack och hämtade den. And guess what?! It fits! Helt perfekt också runt the boobies! With a normal bra too! So happy!

Bröllopet är nu till helgen och jag ser verkligen framemot det! Skulle ha åkt imorgon egentligen men biljetterna kostar runt 1000 kr nu. Skulle ha beställt för längesen egentligen men jag tänkte på Tradera-biljetter istället eftersom det är billigare. Sen visar det sig att dem inte har biljetter på torsdag efter 12. Så där var vi lite screwed. Så nu måste vi åka fredag morgon istället runt 06 så vi kommer ändå fram rätt tidigt för att hjälpa till att dekorera och fixa det sista till lördagen.

Nu måste jag sova iallafall. Ska upp tidigt för att plugga med klasskamraterna innan seminarium som pågår från 15 till 17. Ork ork! Men vi höres imorgon!

Bonne nuit!

1 kommentar:

Mikke sa...

hhaha it's so wierd att anna (koreanen) är den ända som inte hänger med när vi snackar om kpop lr kdramas xD men men vi får väl lära upp henne xD