söndag 21 september 2008

"Du är en naturbegåvning!"

"Men åh, tackar tackar!"
"Man kan inte tro att det är första gången du sitter bakom ratten."

"Hahah nej sluta, jag rodnar ju!" (Medans jag i mina tankar slänger mitt hår hit och dit och avfyrar ett bländande leende, höhö).

Hahaha så lät det iallafall när jag övningskörde för första gången i torsdags. Det gick väldigt bra måste jag säga själv även om jag var nervös och svettet bara rann från min panna. Läraren värsta praisade mig och gav mig komplimanger hela tiden. Frågan är om man kan lita på dem dock för Anny sa att hennes lärare också gav henne komplimanger hela tiden, haha, så antingen är vi båda väldigt duktiga eller så är lärarna falska. Om jag blir kuggad ska jag banneme hunt her down fer sure! Nä, men det var väldigt roligt att få köra. Nästa lektion är på onsdag så hoppas jag gör lika bra ifrån mig!

Funderar på att ta MC-körkort också då jag blev kär i den här lilla läckerbiten!



Är den inte alldeles underbar? But i doubt that i'll even reach down, så kort som jag är liksom. Måste nästan stå på en pall bara när jag ska upp för den liksom, haha! Okej, överdriver lite här, men ja, den är så snygg att man vill äta upp den! Men nu ska vi inte snacka om det här då jag inte ens har tagit körkort!

En kompis rekommenderade mig att se filmen "Koizora - Sky of Love" som är en japansk film. Hon höll på att tjata om hur bra den var och att den var värsta sorglig och sa att jag var tvuuungen och kolla på den! Jag googlade lite för att se va den handlade om och det är om en vanlig ung tjejs liv under gymnasieåren. Det är en saga om kärlek, våldtäkt, graviditet, missfall mm. Historien är faktiskt sann och har skrivits av Mika, som också är tjejen i berättelsen, och boken blev en bestseller med bl.a. 25 miljoner läsare.

Men jaha, tänker jag. Det lät väl average och inte så värst extravagant. Klockan var runt 2 på morgonen/natten och jag sa att jag skulle se den imorgon istället eftersom det var så sent redan men jag bestämmer mig för att ta en liten liten sneak peak bara för att se om den var värd att kolla på. Vad i helvete händer då? Jo, jag fastnar i den och kommer omöjligt ut ur den! Så det slutar med att jag sitter där kl. 5 på morgonen framför datorn alldeles tårögd och snorig och snyftande! Den var värd att kolla på ändå och jag rekommenderar er att kolla på den också om ni gillar tearjerkers, ni få folk som läser min blogg, haha! Men inte när ni har skola dagen efter dock, vilket var mitt misstag. Kom dit som en walking dead but it was worth it!




Den här sötnosen, Haruma Miura, som hade den manliga huvudrollen fyller år samma dag som mig, den 5:e april! Dock är han ett år yngre än mig men wtf, han är ändå söt som bara den!
Till slut vill jag påminna alla att det bara är 3 freaking days kvar tills Dong Bang Shin Gi's album släpps!! *goes into fangirl-motion, iiiiieeeek!* Ni får helt enkelt nöja er med deras låt "Mirotic" in full version with lyrics and translation (!) så länge.



Goodnight everyone! *dun dun i've got you~under my skin dun dun*

1 kommentar:

Anonym sa...

Hihi =)
Övningskör anny nu också?
vad nöjd du komemr vara när det där albumet komemr ut.