måndag 29 september 2008

Jay Chou - Capricorn

Och eftersom jag känner mig så himla snäll idag så delar jag med mig Jay Chous nya album också! Har inte hunnit lyssna igenom hela albumet än but so far so good! :)
Please do comment if you either visit or download. It takes about one minute or less to do it and it won't kill you. I promise :) Much appreciated!



Jay Chou - Capricorn

Release date: 9 oktober, 2008
Genre: Pop / Ballad
Språk: Kinesiska - mandarin
Artist: Male
Kvalitet: 192 kbps

Kom ihåg att köpa din kopia av albumet om du gillar den!

01. 魔杰座
02. 女兒紅
03. 東方之殿
04. 紅樓夢中
05. 失戀的青蛙
06. 失落非主流
07. 從新愛
08. 大灌藍
09. 達芬奇的畫布
10. 秘密花園
11. 稻香

En låt från hans album, track 6, 失落非主流. My favorite track so far!

Jay Chou - 失落非主流



Credits: z-degrees.net

Download

1 kommentar:

Unknown sa...

Jadajada... här kommer en lång kommentar...

Jays nya album är väldigt najs, ett traditionellt jay-album med alla typiska ingredienser. Ingen av balladerna står ut den här gången, utan det är uptempo-låtarna och de glada låtarna som jag gillar mest.

Produktionskvalitén har ökat efter varje album men jay låter ju fortfarande som Jay, vilket inte jag ser som en nackdel som det oftast pratas om. Han prövar ju nästan alla genrer så vad finns mer att göra förutom att förändra hans "sound" helt och hållet? Nä jag är impad av hans förmåga att gång på gång producera hits!

Spontana kommenterar på några låtar jag gillar:
稻香 - Första singeln. Störtskön.
魔傑座 - Årets 黃金甲, actionlåt typ :P
女兒紅 - Årets 我不配. Bra
東方之殿 - Antar att detta är albumets electronica-track, och den är grym
從新愛 - Den "kinesiska" låten. Hur kan man va så bra :)

Clown och jokerlåtarna är grymma såklart och duetten med Gary är soft också. 達芬奇的畫布 gillar jag inte så mycket, fast ändå mer än förra årets 甜甜的 som jag liknar denna vid.

NÖJD?? :)