lördag 13 september 2008

Happy 中秋節!

Yupp yupp. Idag är det den traditionella kinesiska högtiden Månfestivalen som äger rum. Enligt oss kineser så är det den här dagen då månen är som rundast och klarast och festivalen är en också höstfest som markerar slutet på skördetiden och början på det mörka halvåret. Det är dessutom en familjehögtid där fullmånen symboliserar familjens enhet och sammahållning.

Vi firade det genom att laga looads of delicious food som vi "offrade" till gudarna och förfäder. Var ett helsikes jobb but hey, vi fick ju äta upp det senare så jag klagar inte mycket där! Sen på kvällen åt vi månkakor men jag gillar inte det så mycket så jag tog bara en liten liten bit.




På sistone har jag funderat på att skaffa körkort också. Yeah I know, jag liksom. Finns ett erbjudande just nu där 2 veckors intensivkurs kostar 7600 kr i Leezas Trafikskola. Då är det 20 körlektioner + 5 teorilektioner, ganska värt ändå när ord. pris är 9370 kr. Men jag måste nog ta 10 körlektioner till med tanke på att jag aldrig har kört förrut, inte ens satt mig bakom ratten vafan, haha!

Har skrivit in mig på kinesiska-kursen i Göteborgs Universitet med Li Yi. Kursen är så lätt att jag dör...+ att jag blev tvungen att köpa en riktigt feet 2000-sidig ordbok också. Fattar inte varför jag skrev in mig. Tidsfördriv kanske, jag vet inte själv. Men det skadar inte att lära sig lite förenklade tecken då jag bara kan läsa de traditionella tecknen så jag lär mig något iallafall! Dessutom har jag ÄNTLIGEN sparkat mig själv i baken och skrivit klart och skickat in CV till Monki som jag har sagt att jag ska göra i typ tusen år men som aldrig blivit av. Hoppas verkligen att de hör av sig med goda nyheter! *håller tummarna*

Men men, jag ska tillbaka till Supernatural. Är på den näst sista episoden av säsong 3 just nu. Så jävla bra är den men helt freakin creepy! Fattar inte att jag vågar se på den själv ens. Haha, typ inbillar mig att jag ser saker i spegeln eller att någon står bakom mig och är beredd att hugga mig eller något efter varje episod. Ah well, doesn't stop me from watching.

Så här får ni njuta av en alldeles underbar thailändsk låt tills nästa gång. It gives you this summerish feeling höhö. En skön låt! Världens sötaste video också!

Calories Blah Blah - You Know I Do


Have a bloody freakin evening! *i know i will!*

3 kommentarer:

Anonym sa...

Hihi! det är gött att du äntligen sparkat dig själv i baken. Skulle gärna velat vara där och se när du gjorde det :P haha fan vad dålig jag är. men seriöst har en bild i huvudet när du sparkar dig själv i banken nnu! ser bra ut :P nej men kämpa på babe! puss

Unknown sa...

LOL Thai-låt! Sluta härma mig! Jag har patent på Thai-låtar i bloggen moahaha!

Jen sa...

Hahaha not! ja lägger ju upp asiatisk musik i bloggen så det är väl inte konstigt om thailändsk musik förekommer höhö