tisdag 26 januari 2010

My way to beach 2010 - day 1

Så, idag började alltså min rivstartsperiod! Kände mig lite duktig när jag vaknade runt 8 idag för att äta frukost, vilket jag aldrig brukar göra annars. Och sen hann jag förbereda och packa ner lunchen också! Gahd, jag brukar vanligtvis vakna i sista minuten, bara sminka mig lite snabbt, klä på mig och sen springa ut för att hinna med bussen! Såhär duktig ska jag vara i minst 30 dagar då va!

På jobbet så hånar de mig och tror inte att jag kommer att lyckas. Gjorde mig så himla frustrerad när de skrattade åt mig när jag tog med mig min egen mat idag. Jag sa att jag minsann kommer att klara det här, de ska nog få äta upp sina ord så småningom! Efter deras pikar och hån kände jag mig dock bara mer motiverad för att bevisa att kan klara det. Jag menar jag trivs väl ändå så som jag ser ut nu men jag är verkligen less på att bli kallad 'fei mui', 'xiao fei mei' (direktöversatt: lilla fetis) osv. Visst kanske det låter oskyldigt men man tar ju ffs åt sig lite ändå! Så nu ska jag banneme ge järnet! Add oil to myself xD

Dagens meny bestod av:

Frukost

Ägghack med majonnäs och tonfisk (var överraskande gott ._.)

Lunch

Tacosallad

Middag

Stekt fläskkarré med wokade grönsaker

Inte så svårt att följa med andra ord, haha! Basically i'm just going to avoid kolhydrater som vetemjöl, vit pasta, bröd, socker, hel-/halvfabrikat and stuffs like that. Ska nog inte bli så svårt :)
Cheer for me ladies!

Dagens låt blir den senaste singeln från Big Bang's Dae Sung. Cotton Candy heter den och är hur gullig som helst!


Time for me to sleep! Gute nacht meine darlings!

3 kommentarer:

Eugenia sa...

Maten ser ju jääättegod ut ju! :D

Anonym sa...

T: hahhaha jag vill också gå in i diet, det ser ju bara gott ut!

Anonym sa...

X: Gooooo Jennifer, u can do it! Jag har en klasskamrat som gör detta också. Inga kolhydrater, endast fett, som majonnäs o bacon.