måndag 25 januari 2010

Trååk-dag

Okej, det blev ingen GI-mat idag eftersom jag inte hade inhandlat alla grejer till vår lilla diet än. MEN! Jag småstartade iallafall lite när vi åt middag förut. Det blev stekt fläskkotlett med en blandsallad bestående av isbergssallad, cocktailtomater, paprika och gurka. Skötte mig ganska bra ändå med tanke på att pappa och Kevin satt och frestade mig med ris och champinjonsås, haha!

Köpte en receptbok GI-mat för ett tag sen. 'GI dag för dag' heter den, där det finns recept dag för dag i 30 dagar. De säger att man kan gå ner 5 kg eller mer på 30 dagar om man följer den. Återstår att se om det verkligen är funkar eller inte. Tänkte iallafall följa den och det verkar inte vara så himla svårt ändå. En vanlig meny kan t.ex. se ut så här:

Frukost

Stekt ägg med bacon (i know, wierd riight? Sen när ska den som bantar äta stekt ägg MED bacon också liksom)

Mellanmål

Lunch

Lammkorv med avokadosallad

Mellanmål

Middag

Fläskfilé med shiitakesvamp

Låter väl gott ändå? ^^ Fast det kommer bli lite svårt att följa den helt nu när kinesiska nyår kommer upp snart. Jag vill ju inte missa alla godsaker heller! Aja, får se vad som händer.

Måste gå och lägga mig snart för jag måste tydligen sova minst 8 h per natt också. Innan jag gör det ska jag ju rekommendera dagens låt också. Idag blir det faktiskt inte någon asian song utan Chris Brown med 'Take My Time'. Så j*vla sexig låt! Enjoy!


4 kommentarer:

Anonym sa...

T: jag fattar inte, hur kan ris göra en tjock?

Jen sa...

Klibbigt ris har tydligen ett väldigt högt GI :S

Anonym sa...

Men orka, get over that song jennifer! Helt många inlägg ja inte har hunnit läsa ju.

Jen sa...

Hahaha whaat! Den e bra! Yepp, ja ska uppdatera varje dag nu tänkte jag :D