måndag 1 februari 2010

My way to beach 2010 - day 7

Då var vi på den sista dagen av min GI-vecka. Imorgon är det en ny vecka och nya tag som gäller!
Jag tycker att den här veckan har gått hyfsat bra. Var inga problem alls att ställa om till nya och hälsosammare vanor. Mer sömn och god mat, kan inte bli bättre! :) Det svåraste var nog (och är fortfarande) att vakna tidigt och äta frukost. Lord knows hur länge det var sen jag åt en ordentlig frukost sist. Det brukar oftast vara vakna i sista minuten, klä på mig och ut genom dörren, haha! Men nu när jag äter frukost hemma brukar jag inte bli så vrålhungrig sen till lunch så det är ju bra.

Sen motionen, går väl hyfsat antar jag. Idag gick jag faktiskt till gymmet all by myself! :O i knooow right?? Har aldrig gjort det innan. Men nu gick jag faktiskt dit idag, helt spontant och körde sån crssotrainer-maskin i whooping 45 minuter nonstop. Det ni! Fast jag hade ju en TV framför mig som underhöll mig också, haha! Kollade på lite Top Model och sen Top Chef and time just fly by!

Vikten, ja ni. Startvikten tänker jag behålla för mig själv för ett tag så länge till men jag har iallafall gått ner 2 kg? Hahaha. Inte mycket men ändå en början :) Min målvikt är runt 56-58 och det, ladies and gents, är ett bra tag dit! Men jag hoppas på bättre resultat denna veckan och vid slutet av denna GI-månad ska jag nog ha gått ner minst 5 kg ska ni se! :)

Dagens meny bestod av ägghack med rökt skinka till frukost, leftovers från söndagen till lunch och biff stroganoff med kokt broccoli till middag. I must say, att den blev väldigt god! Who knew i had such skills in the kitchen? *hostnothost* Hahaha! xD

Min Biff Stroganoff :)

Aja, nu måste jag sticka och sova iallafall. Är rädd att jag inte kommer att få min 8 timmars sömn idag dock. Jaja, skitsamma. Hm..dagens låt blir nog....Brown Eyed Girls med Abracadabra! Hihi, jag älskar den här låten och videon. Rätt het if i may say so myself ;) Enjoy ladies!


Night! love/J

2 kommentarer:

Anonym sa...

X: DU är alltid grym i köket. Jag kollade på videon, och den var faktiskt cool o låten helt okej. hahaha.

Jen sa...

Hihih i won't recommend bad songs ;)